Maureen Kramer

Maureen Kramer
Volgend programma op 23 maart Breinkunde in het onderwijs - Editie 2023

Maureen traint op dagelijkse basis leerlingen in het ontwikkelen van executieve vaardigheden. Het CEO - brein van onze hersens zeg maar...

Na jarenlange studie en praktijkervaring heeft Maureen Kramer-Tinnemeier (1988) haar expertise op het gebied van trainen en coachen van kinderen met zwakke executieve functies te boek gesteld. Bij haar werk als trainer voor Novilo/VO op Niveau en in haar eigen praktijk Hoogvliegers in beeld heeft zij in de loop der jaren een uitgebreide toolbox ontwikkeld van spellen die via directe exposure jongeren confronteren met hun eigen verbeterpunten bij hun functioneren op school en thuis. De inzet van deze spellen gekoppeld aan een oplossingsgerichte coaching aanpak zorgt voor een meetbare verbetering van hun executieve vaardigheden en daarmee tot betere resultaten op school.

over haar bedrijf Hoogvliegers zegt Maureen het volgende:

"Hoogvliegers in Beeld is een training en coachingsbureau in Den Bosch dat zich richt op (hoog)begaafdheid en talentontwikkeling. Ik geloof dat wanneer talent gestimuleerd wordt een nieuwe generatie talentvolle adolescenten kan opstaan om onze wereld mooier te maken met hun inzichten en ideeën! Mijn doel is om jongeren bewust te maken van hoe waardevol ze zijn en dat hun talent er écht toe doet. Een kind is veel meer dan zijn begaafdheid en kan deze prachtige gave inzetten om dromen te verwezenlijken en andere mee te nemen in hun enthousiasme, kennis en vaardigheden. Wij willen jongeren (weer) gelukkig maken door hun nieuwsgierigheid aan te wakkeren, inzicht te geven in hun problematiek en ze plezier (terug) te geven in het leren. Het ontplooien van talent doet een kind nooit alleen. Ouders en docenten vormen een grote inspiratiebron voor een kind. Door ouders en docenten te begeleiden doen zij inzicht op in het gedrag dat hoort bij (hoog)begaafdheid en leren ze hoe ze jongeren het beste kunnen begeleiden zodat een uitdagende toekomst in no time binnen handbereik ligt!"

"We spend a lot of time teaching leaders what to do. We don’t spend enough time teaching leaders what to stop." Marshall Goldsmith