Tom Palmaerts

Tom Palmaerts

Trendwatcher of the Year 2013, expert in Europese jongerentrends


Tom Palmaerts is partner and trendwatcher at Trendwolves, experts in European youth culture and its trends. Previously he worked 5 years at Ladda, a non-profit research lab specialized in youth subcultures. There he edited a book ‘Talkie Walkie’, after a two year public search to uncover the current meaning of the concept ‘subculture’. Within Trendwolves Palmaerts currently conducts research, gives lectures and continually expands a network of young and talented trendsetters, with his main interests being micro trends, tribes, online communities and street culture.

In 2009 Tom Palmaerts was awarded “Trendspecialist of the year” by the dutch trendwatching platform Second Sight, as a result of his drive, originality & passion.

Since 2013 he also teaches 'scenario thinking' and 'coolhunting' at the postgraduate Trendwatching HoGent.

Wat zeggen onze deelnemers over Tom Palmaerts?
• "Tom heeft een verfrissende blik wat betreft trends en jeugdcultuur"
• "Hij brengt vernieuwende informatie"
• "Zes duidelijke templates met een visie voor de trends"
• "Boeiende verhalenverteller"

Gemiddelde sprekersbeoordeling: 8,6! (3 juni 2014, collegereeks 'Visie-ontwikkeling en trends')

Interview MM Community met Tom Palmaerts
"Amper 35 jaar is hij en toch is zijn naam een begrip in de wereld der trendwatchers. Tom Palmaerts begon zijn carrière in de culturele sector, maar stapte na een jaar of vijf naar het Gentse Trendwolves dat gespecialiseerd is in jongerentrends. In 2009 riep het Nederlandse platform Second Sight hem uit tot jongeren trendwatcher of the Year. Dit jaar gaven ze hem bij wijze van ultieme bekroning de titel van Trendwatcher of the Year 2013, vanwege zijn originaliteit en gedrevenheid. Tijd voor een gesprek, vond MM."
Lees hier het interview verder



Tom Palmaerts


"Als je een hek om mensen heen zet, krijg je schapen." Mathieu Weggeman (leiderschapsexpert)