Steve Muylle

Steve Muylle

Prof. dr. Steve Muylle is erkend expert op het gebied van B2B-marketing en e-business. Hij ontving talrijke prijzen voor zijn research en onderwijs en hij helpt ondernemingen om succesvolle marktstrategieën en e-business modellen op te zetten.

Voor de liefhebbers

Steve Muylle is hoogleraar Marketing en Digitale Strategie bij Vlerick Business School. Hij is tevens hoofddocent B2B-marketing aan de Universiteit Gent en onafhankelijk bestuurder bij diverse bedrijven.

Hij is erkend expert op het gebied van B2B-marketing en e-business. Hij ontving talrijke prijzen voor zijn research en onderwijs en hij helpt ondernemingen om succesvolle marktstrategieën en e-business modellen op te zetten.

Buiten zijn verantwoordelijkheden aan de Vlerick Business School en Universiteit Gent, treedt hij regelmatig op als coach in opleidingen voor managers van topmultinationals in Europa.

Hij kreeg een doctoraal fellowship toegewezen op het Intercollegiate Centre for Management Science in België in 1997 en was gast Ph D-student in Electronic Commerce and Internet Marketing aan de Owen Graduate School of Management, Vanderbilt University, hij was Research Associate op het Hart eCenter en later gasthoogleraar op de Edwin L. Cox School of Business, Southern Methodist University, en hoogleraar op de Solvay Management School.

Zijn werken werden gepubliceerd in vooraanstaande researchvakbladen zoals de Communications of the ACM, IEEE Computer Society Proceedings, en de MIT Sloan Management Review.

Testimonials

  • 8

    Frisse wervelwind, veel nieuws gehoord. Duidelijk een top-speler op dit gebied

    Joost Bouman, Adviseur Strategie,, N.V. Afvalzorg
"We spend a lot of time teaching leaders what to do. We don’t spend enough time teaching leaders what to stop." Marshall Goldsmith