Over prof. dr. Stefan Stremersch

Stefan Stremersch

Prof. dr. Stefan Stremersch is internationaal erkend econoom en hoogleraar bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en hoogleraar Marketing & Innovatie aan de IESE Business School in Barcelona.

Voor de liefhebbers

Hoogleraar marketing, prof.dr. Stefan Stremersch (1972), heeft als eerste het predicaat Desiderius Erasmus Distinguised Chair of Economics toegekend gekregen van de Faculteit der Economische Wetenschappen van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Tevens is Stremersch voorzitter van Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Zijn huidige onderzoek richt zich op innovatie, marketing van technologie en wetenschap, marketing strategie en internationale marketing. Het grootste deel van zijn onderzoek is gericht op high-tech markten (ICT, Telecom, consumentenelektronica, video games) en farmaceutische producten. Zijn werk is verschenen in toonaangevende wetenschappelijke tijdschriften zoals de International Journal of Research in Marketing, Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Marketing Science and Management Science. Zijn werk is te zien in zowel de nationale en internationale pers, waaronder The Economist.

Hij heeft verschillende prijzen, zoals de Harold H. Maynard Best Paper Award van het Journal of Marketing (2002), de J.C. Ruigrok Prijs voor de meest productieve jonge onderzoeker in de sociale wetenschappen in Nederland won en de Rajan Varadarajan Early Career Award van de American Marketing Association (in 2008). Stremersch is redactielid lid van diverse tijdschriften, waaronder Journal of Marketing en redacteur van het International Journal of Research in Marketing, samen met Don Lehmann.

"We spend a lot of time teaching leaders what to do. We don’t spend enough time teaching leaders what to stop." Marshall Goldsmith