Marc van Eck

Marc van Eck

Marc van Eck is een kritische visionair. Hij is scherp en authentiek. Zijn bureau Business Openers is pionier op het gebied van Internal Branding en werkt voor organisaties als PwC, Ahold, ABN AMRO, Heineken en Unilever.

Voor de liefhebbers

Werkervaring

Marc is CEO en co-founder van New Growth Strategies, een business strategy & consultancy dochter van het wereldwijde reclame netwerk TBWA. Marc werkte in het verleden als marketeer bij Procter & Gamble en als strategieconsultant bij Bain & Company, waarna hij 18 jaar leidinggaf aan het door hem zelf opgericht strategische marketing adviesbureau Business Openers. Hij is afgestudeerd Bedrijfseconoom (Groningen). Hij is initiatiefnemer en voorzitter van de Internal Branding Groepering van het NIMA. Daarnaast is Marc vanaf 2005 Register Marketeer, en sinds 2017 voorzitter van college van Register Marketeers. Tevens is hij voorzitter van de hoofdjury van de Dutch Marketing Awards. Ondernemer Van Eck weet intussen ook nog het eigen koffiemerk ‘Medellín Secret’, boxershortmerk ‘IAMTORO’ en tassenmerk ‘spikes & Sparrow’ uit te bouwen tot een succes.

Eigen bureau: New Growth Strategies
Marc heeft bijna 20 jaar ervaring als merk- en strategieadviseur en heeft reeds vele organisaties geholpen bij hun merkpositionering en bedrijfsstrategie en het waarmaken hiervan. Marc weet organisaties op een lijn te krijgen en dit ook echt te realiseren. Door zijn adviezen functioneert bij veel profit en ook non-profit organisaties het merk als richting gever voor strategie, communicatie en klantgericht handelen. Hierbij gebruikt hij de zogeheten BrandPostioner© en BrandHouse©; modellen die door hemzelf zijn ontwikkeld om tot een karaktervolle en aantrekkelijke positionering te komen en ook echt het merk als kompas te kunnen gebruiken. Hiermee helpt NewGrowth-Strategies klanten bij het veroveren van een unieke en authentieke positie in de markt met het merk als kompas.
Klanten van NewGrowth-Strategies zijn o.a.: Achmea, Air France-KLM, ANWB, Holland Casino, Karwei, T-Mobile, Eneco, Gamma, FitForFree, Etos, NS, de Beijenkorf, de Volksbank en HMSHost.

Spreker en auteur
Marc van Eck publiceert regelmatig en houdt veelvuldig lezingen over Internal Branding, is initiatiefnemer en voorzitter van de NIMA Internal Branding Vakgroep en tevens Register Marketeer. Boeken van zijn hand:

  • Internal branding in de praktijk: Het merk als kompas’
  • Het succes van internal branding: een sterk merk bouwen en onderhouden 
  • Businessplan op 1 A4
  • Bij Twijfel Doen
  • Groeiversnellers

-- MARC VAN ECK IN DE MEDIA --

Het Financieele dagblad

'Durven kiezen met een businessplan op 1 A4'

Lees hier het interview 

Managementboek.nl
Marc van Eck: 'Cijfers zijn belangrijk, maar eerst komt het grote doel'.
Lees het interview hier.

Audio-fragment BNR Zaken Doen
Business Openers-collega Ellen Leenhouts over het OGSM-boek 'Businessplan op 1 A4'Beluister het fragment op het BNR

Testimonials

  • 9

    Het college 'Het merk als kompas' heeft mij een andere kant van marketing laten zien. Geweldig! Goed gebruik van voorbeelden, humor, met beide benen in de praktijk.

    Marion Schildkamp, Manager, Avelijn
  • 8.5

    Veel geleerd van Marc van Eck. Sprankelijk en energiegevend college. Bruikbare informatie, 'rond' verhaal.

    Marjolijn Gerbens, Academie, Antonius Ziekenhuis
  • 9

    Levendig, informatief en een goede balans tussen theorie en voorbeelden. Eindelijk begrijp ik het belang van 'marketing'! En onderschrijf het.

    Tineke Gierveld, Projectmanager, NVA Amersfoort
  • 8.5

    Het college geeft een bevestiging van mijn eigen drive. Waarbij ik vanuit een intrinsieke waarde en motivatie mijn werk uitdraag.

    Ria Sterkenburgh, Teamleider team ondersteuning WMO, Gemeente Emmen
"Als je een hek om mensen heen zet, krijg je schapen." Mathieu Weggeman (leiderschapsexpert)