Over Alexander Osterwalder

Alex Osterwalder is de bedenker van het Business Model Canvas, een wereldwijd gebruikt systeem waarmee u uw business model kunt beschrijven, ontwerpen, uitdagen en ontwikkelen.
Voor de liefhebbers
- Blog: Interview met Alexander Osterwalder: 'Go go go in plaats van bla bla bla'
- Blog: Bedrijfsmodellen moet je ontwerpen
- Website van Alex Osterwalder
- Volg Alex Osterwalder op Twitter
Alex Osterwalder behoort zonder twijfel tot de nieuwe generatie managementgoeroes. Alex is internationaal business model-expert en wordt gezien als ‘global thought leader’ op het gebied van businessmodel design en innovatie.
Business Model Canvas
Alex Osterwalder is de uitvinder van het Business Model Canvas, een wereldwijd gebruikt systeem waarmee u uw business model kunt beschrijven, ontwerpen, uitdagen en ontwikkelen. Dit model wordt gebruikt door bedrijven als Coca-Cola, GE, Procter & Gamble, Mastercard, LEGO en 3M.
Bestseller-auteur
Hij is de hoofdauteur van het boek Business Model Generatie dat verscheen in 30 talen en waarvan meer dan 1 miljoen boeken verkochte werden. Hij vindt businessboeken over het algemeen saai. Zijn boeken zijn daarom aangenaam, esthetisch verantwoord, met minder tekst, meer afbeeldingen en meer praktische voorbeelden. Onlangs verscheen zijn nieuwe boek: Waarde Propositie Ontwerp dat u helpt producten en diensten te ontwerpen die uw klanten echt willen.
Gefascineerd door innovatie
Hij is geobsedeerd door het begrijpen en mogelijk maken van innovatie. Hij is de medeoprichter van Strategyzer, een softwarebedrijf dat zich specialiseert in tools en content voor strategisch management en innovatie. Ook de wetenschappelijke wereld weet hem te vinden. Regelmatig wordt hij uitgenodigd op universiteiten als Berkeley, MIT, IESE en IMD.
Gratis boekpreview Value Proposition Design
Lees hier gratis het boekpreview (100 pagina's) van Value Proposition Design en leer hoe u de producten en diensten ontwikkelt die u klanten écht willen hebben.
Testimonials
-
8
Interessant, wat een kennis en ervaring. De gedrevenheid van Alex werkt aanstekelijk.
Stefan van Delft, Program manager, Grass Valley -
9
Uitstekende uitzoekactie tot de materie.
Marc Neyrink, Managing action consultant, ADD Business -
9
Inspirerend! Heel visueel, veel case voorbeelden. Zelf in duo's korte exercities. Graag ruimte maken voor eigen praktijk.
P. van der Schouw, Partner, Branddoctors