Blog Focus Learning Journeys

Met deze blog bieden wij je in één overzicht de laatste ontwikkelingen op het gebied van leiderschap, (verander)management, strategie en psychologie. Dat doen we door je te wijzen op inspirerende blogs, artikelen vól met nieuwe inzichten en praktische tips, verrassende video's en nuttige websites. Neem zeker een kijkje en discussieer mee!

Heb je tips of wil je een gastblog schrijven? Mail dan naar info@focuslearningjourneys.nl

Je bekijkt berichten over het onderwerp Management.

Tien valkuilen bij verandermanagement

Tien valkuilen bij verandermanagement

Bij verandermanagement is geen situatie hetzelfde, dus moet je creatief kunnen bijsturen. Dit zijn de 10 meest voorkomende valkuilen. Lees verder

Vijf trends die de toekomst van werk bepalen

Vijf trends die de toekomst van werk bepalen

Inzicht in deze trends stelt organisaties in staat om zich beter voor te bereiden en aan te passen aan de veranderingen die invloed hebben op de manier waarop gewerkt wordt. Lees verder

In de praktijk: inspirerende 9+ organisaties

In de praktijk: inspirerende 9+ organisaties

Een 9+ organisatie is een onderneming die volledig gebouwd is op het fundament van klantbeleving. Zij richten zich op een 9+ ervaring van hun klanten. Lees hier enkele 9+-ervaringen van klanten en doe inspiratie op voor uw organisatie! Lees verder

Renco Bakker: 'Anders, beter, horizontaler'

Renco Bakker: 'Anders, beter, horizontaler'

Meer bereiken met je organisatie, tegen lagere kosten. Een slim ontwerp is daarvoor niet voldoende. Daarbinnen moeten ook nog eens alle betrokkenen effectief samenwerken. Met Horizontaal organiseren wil Renco Bakker dat sociale perspectief uit de schaduw halen van het technische. Lees verder

Checklist: 9 dingen die succesvolle ondernemers doen

Checklist: 9 dingen die succesvolle ondernemers doen

Ben je iemand die het gevoel heeft de hele dag brandjes te moeten blussen? Neem even vijf minuten om jezelf af te vragen: doe ik wel de juiste dingen? Gebruik deze checklist: 9 dingen die succesvolle ondernemers doen. Lees verder

Visuele meetings: geen woorden maar beelden

Visuele meetings: geen woorden maar beelden

Op 7 juni a.s. organiseren wij met Patrick van der Pijl de middagworkshop Visuele Meetings, gebaseerd op het gelijknamige boek van David Sibbet (The Grove) – waarvan Patrick de Nederlandse vertaling heeft gemaakt en heeft aangevuld met Nederlandse cases. Patrick is o.a. bekend van het boek Business Model Generation dat hij samen met Alex Osterwalder schreef. Hieronder kun je een interview lezen uit Managementboek Magazine. ‘Met visuele meetings kom je op een ander eindpunt dan met traditioneel advies’. Lees verder

Hoe ‘LEAN’ is uw organisatie?

Hoe ‘LEAN’ is uw organisatie?

Bij LEAN organisaties draait het om denken vanuit toegevoegde waarde voor de klant, het elimineren van verspilling – van tijd, geld, talenten van medewerkers – en het bouwen van een cultuur van continu verbeteren. Lees verder

Kotler: ‘Marketing is alles, maar moet meetbaar zijn’

Kotler: ‘Marketing is alles, maar moet meetbaar zijn’

“De beste marketeer is een visionaire CEO”, zei Philip Kotler 28 november jl. tijdens het Focus Conferences-seminar op Universiteit Nyenrode. Maar veel chief executives vinden marketing eigenlijk humbug. “Zulke CEO’s onderschatten marketing”, aldus Kotler. “Maar ze hebben geen visie en kennen alleen de P van prijs. Zulke bedrijven zou ik niet willen adviseren.” Lees verder

Procesmanagementmodellen: ‘fundament voor een stevig huis’

Procesmanagementmodellen: ‘fundament voor een stevig huis’

Veel (proces)managers en adviseurs grabbelen in de ton van procesmanagementmodellen en komen altijd weer met drie tot vijf bekende tools op de proppen. Die macht der gewoonte doorbreken, is een van de missies van Renco Bakker, Willem Spronk en Rienke Labeur. Zij zijn de auteurs van Het Procesmanagement Modellenboek en consultants bij BPMConsult. Lees verder

Wim de Ridder: Wij consumenten nemen het roer over

Wim de Ridder: Wij consumenten nemen het roer over

Futuroloog Wim de Ridder is van mening dat wij in een revolutionair tijdperk leven: de veranderingen in de economie, in de zorg, in de financiële sector en in de politiek, waar niet eigenlijk, zijn niet te stoppen. Om een antwoord te kunnen formuleren op die veranderingen moeten bedrijven leren zich kameleontisch op te stellen: de externe ontwikkelingen zijn vele malen dominanter dan de interne kracht van bedrijven. Lees verder

"We spend a lot of time teaching leaders what to do. We don’t spend enough time teaching leaders what to stop." Marshall Goldsmith